مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 10:322022-04-12پزشكي

هشدار دوباره علوم پزشکی هرمزگان درباره پشه آئدس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، فاطمه نوروزیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان امروز گفت: برای نخستین بار پشه مهاجم آئدس اجیپتی در شهرستان بندرلنگه توسط کارشناسان حشره شناسی مرکز بهداشت این شهرستان کشف شد و این موضوع بعنوان یک زنگ خطر در کشور مطرح شد.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: با پیگیری و حساسیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این پشه در بندرعباس و بندر سیریک نیز کشف و محیط های آلوده نیز بهسازی شد.

وی ابراز کرد: با مشاهده این پشه در کشور خطر بیماری های بسیار خطرناک (تب دنگی، تب زرد، چیکونگونیا و زیکا) منتقله از این پشه وجود دارد.

سازمان جهانی بهداشت در خصوص اپیدمی ناشی از این بیماری ها هشدار داده است.

دکتر نوروزیان عنوان کرد: بر اساس آمار جهانی در 130 کشور بیماری تب دنگی، 115 کشور بیماری چیکونگونیا و 89 کشور بیماری زیکا ناشی از گزش پشه آئدس شناسایی شده است.

وی بیان کرد: پشه آئدس بر خلاف پشه مالاریا ترجیحا در آب شیرین و تمیز تخم گذاری کرده و تکثیر می شود؛ محل هایی از جمله سطل آب زیر کولر، بشقاب زیر گلدان ها و دبه های آب نگهداری شده و روباز، محل مناسبی برای رشد و تکثیر این پشه می باشند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: پشه آئدس ظاهر خاصی دارد؛ این پشه با پاهای راه راه سفید بعنوان پشه ببری نیز شناخته می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دوباره علوم پزشکی هرمزگان درباره پشه آئدس

هشدار دوباره علوم پزشکی هرمزگان درباره پشه آئدس