مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-12بين الملل

شورای امنیت 20 آوریل پرونده صحرای غربی را بررسی می کند


قرار است نشست بیستم آوریل جاری (31 فروردین) شورای امنیت سازمان ملل به بررسی پرونده صحرای غربی اختصاص یافته و امکان تمدید ماموریت هیات سازمان ملل که 31 اکتبر به پایان می رسد، - قرار است نشست بیستم آوریل جاری (31 فروردین) شورای امنیت سازمان ملل به بررسی پرونده صحرای غربی اختصاص یافته و امکان تمدید ماموریت هیات سازمان ملل که 31 اکتبر به پایان می رسد، بررسی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، در سایه تحولات جدید در موضعگیری ها نسبت به پرونده منطقه صحرا، تاکید اصلی اعضای شورای امنیت بررسی چگونگی کسب موافقت تمامی طرف ها (مراکش، جبهه پولیساریو، الجزایر و موریتانی) برای حضور در مذاکرات و برگزاری نشستی برای ازسرگیری مذاکرات با هدف دستیابی به یک راه حل سیاسی، عادلانه، همیشگی و مورد قبول طرفین است.

الجزایر با این مسئله مخالف است و درخواست مذاکرات مستقیم و بدون پیش شرط و آن هم تنها میان مراکش و جبهه پولیساریو را دارد و رباط همسایه شرقی خود را مسوول مستقیم این درگیری می داند.

همچنین مانع دیگری وجود دارد که اجازه دستیابی به یک پیشروی چشمگیر در روند صلح را نمی دهد، جبهه پولیساریو نوامبر 2020 پس از مداخله نیروهای مسلح مراکش در آزادسازی گذرگاه کرکرات که فعالانی وابسته به این جبهه در آنجا تحصن کرده بودند، اعلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای امنیت 20 آوریل پرونده صحرای غربی را بررسی می کند

شورای امنیت 20 آوریل پرونده صحرای غربی را بررسی می کند