مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 12:072022-04-12اقتصادي

تانکرهای آبرسانی که تشنگی عشایر خراسان شمالی را بیشتر خواهد کرد


معاون توسعه و عمران زیربنایی اداره کل عشایری خراسان شمالی از نگرانی ها برای تامین آب عشایر این استان در مناطق ییلاقی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه و عمران زیربنایی اداره کل عشایری خراسان شمالی از نگرانی ها برای تامین آب عشایر این استان در مناطق ییلاقی خبر داد.

رضا قربانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه خشکسالی ها طی امسال شدیدتر از سال گذشته بوده و این امر، اداره کل را با نگرانی های بیشتری مواجه کرده است.

وی گفت: در حال حاضر بسیاری از چشمه هایی که عشایر در گذشته در مناطق ییلاقی از آب آن برای شرب خود و دام ها استفاده می کردند خشک شده اند و یا کم آب تر شده اند و این امر مشکلات ما را در سال جاری چندین برابر خواهد کرد.

قربانی افزود: این احتمال وجود دارد که جمعیت عشایری استان بعد از رفتن به مناطق ییلاقی مدت زمان کمتری را به علت وجود مشکلات آب باقی بمانند و کوچ خود را از آنجا زودتر انجام دهند.

وی ادامه داد: کمبود منابع آبی از یک سو، فرسوده و مستهلک بودن ناوگان آبرسانی سیار از سوی دیگر مشکلات عشایری این استان را برای تامین آب دو چندان کرده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 13 دستگاه تانکر آبرسان، امر آبرسانی را به عشایر استان انجام می دهد، تصریح کرد: اما اغلب این دستگاه ها خراب بوده و مشکل موتوری و شاسی دارند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تانکرهای آبرسانی که تشنگی عشایر خراسان شمالی را بیشتر خواهد کرد

تانکرهای آبرسانی که تشنگی عشایر خراسان شمالی را بیشتر خواهد کرد