مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 14:222022-04-12اقتصادي

هنوز از بحران خشکسالی خارج نشده ایم


مدیر عامل سد دز با بیان اینکه هنوز از بحران خشکسالی خارج نشده ایم، گفت: امسال در حوزه دز همان وضعیت نامطلوب سال گذشته را شاهد خواهیم بود.

- ، سعید رئوفی نسب پیش از ظهر امروز سه شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی، آب و منابع طبیعی شهرستان دزفول که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: آورد مطلوب رودخانه دز در یک سال آبی بین 7 تا 8 میلیارد مترمکعب است؛ بنابراین برای اینکه با کمبود آب مواجه نشویم باید دبی رودخانه دز برای یکسال آبی حدود 250 مترمکعب در هر ثانیه باشد.

وی افزود: در 3 دهه اخیر این میزان دبی به دلیل تغییرات اقلیمی به زیر 200 و در سال گذشته به 150 مترمکعب رسیده بود و به طور کلی همه حجم و آورده ای سد دز در سال گذشته روی 40 درصد ماند اما پیش بینی می شود امسال این میزان به 50 درصد برسد.

مدیر عامل سد و نیروگاه دز تصریح کرد: آورد ما در سال آبی جاری یعنی از پاییز سال گذشته تا پاییز امسال حدود 3.

9 میلیارد متر مکعب خواهد بود که این میزان 500 میلیون متر مکعب از سال گذشته بیشتر است اما این میزان آب در اختیار ما نخواهد بود چرا که بخشی از آب ذخیره شده سد دز باید برای رفع بحران غدیر در حوزه کرخه منتقل شود.

رئوفی نسب در ادامه عنوان کرد: سد دز تا اواخر خرداد سال گذشته صرفاً تا ارتفاع 332 متر آبگیری شد اما امسال ارتفاع 340 متر تضمین شده است که این 8 متر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هنوز از بحران خشکسالی خارج نشده ایم

هنوز از بحران خشکسالی خارج نشده ایم