مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 15:022022-04-12اقتصادي

نگهداری دلار در خانه غیر قانونی می شود


خریداران و فروشندگان ارز خارج از چارچوب قانونی و حتی معامله گران فردایی ارز نقره داغ می شوند و مراقب باشید که اگر دلاری در خانه دارید و آن را ثبت نکنید، - ممکن است به عنوان کالای قاچاق ضبط شده و شما به عنوان قاچاقچی ارز شناخته شوید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، همشهری آنلاین نوشت: رییس مجلس قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز را به رییس جمهور ابلاغ کرد.

بر اساس ویرایش آخر این قانون که 10 بهمن سال گذشته به تصویب مجلس رسید، شرایط جدیدی برای معاملات ارز، ورود و خروج آن به کشور و همچنین رفع تعهد ارزی صادرکنندگان پیش بینی و اعلام شده است.

طبق این قانون از این پس ورود ارز به کشور یا خروج ارز از کشور، بدون رعایت ضوابط اعلام شده شورای پول و اعتبار قاچاق قلمداد خواهد شد.

به این ترتیب انجام معامله ارزی در کشور تحت هر عنوان نظیر خرید، فروش، حواله، معاوضه یا صلح، مگر آن که حداقل یکی از طرفین معامله، صرافی مجاز، بانک یا مؤسسه مالی و اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی باشد، به عنوان قاچاق شناخته می شود و معاملاتی که با مجوز بانک مرکزی و در حدود ضوابط تعیین شده این بانک توسط اشخاصی نظیر واردکنندگان و صادرکنندگان و معامله گران در بورس های کالایی صورت می گیرد، قانونی خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگهداری دلار در خانه غیر قانونی می شود

نگهداری دلار در خانه غیر قانونی می شود