مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 15:122022-04-12فرهنگي

بهمن کیارستمی در مستند «منیر» از منیر فرمانفرماییان می گوید


مستند «منیر» به کارگردانی بهمن کیارستمی در موسسه «هنر فردا» به نمایش درمی آید.

- به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری هنر فردا، موسسه هنر فردا در ادامه سلسله نشست های کارگاه یک قرن هنرهای تجسمی ایران که میزبان هنرمندان و چهره های تاثیرگذار این دوران است، در برنامه آتی خود که روز یکشنبه 4 اردیبهشت ماه ساعت 17 برگزار می شود، به نمایش مستند منیر با حضور بهمن کیارستمی کارگردان این مستند می پردازد.

بهمن کیارستمی درباره فرایند ساخت این مستند که یک سال و نیم به طول انجامیده به چالش های کار اشاره کرده مبنی بر اینکه خانم فرمانفرماییان علاقه ای به حضور مقابل دوربین نداشته، لذا بخشی از کار با ضبط صدای وی انجام شده و در بخش دیگر پس از رایزنی و اصرار دوستانش سرانجام به حضور کوتاهی مقابل دوربین رضایت داد.

در صحنه آغازین فیلم هم شاهد همین کشمکش هستیم که خانم فرمانفرماییان از مقابل دوربین می گریزد و اجازه فیلمبرداری نمی دهد در عوض از مستندساز می خواهد که محتوای حرف هایش را به گوش مخاطب برساند تا این هنر کهنسال در میان هنرمندان دوران مدرن و معاصر، شناخته شده جای خود را بیابد.

کارگاه یک قرن هنرهای تجسمی ایران، بر آن است که تلاش ها و کنکاش ها در هنر نوگرا و معاصر ایران را در بستر تحولات اجتماعی و نهادی آن و با تاکید بر مقاطع مهم و تعیی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهمن کیارستمی در مستند «منیر» از منیر فرمانفرماییان می گوید

بهمن کیارستمی در مستند «منیر» از منیر فرمانفرماییان می گوید