سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 16:072022-04-12پزشكي

کشف یک نامزد بالقوه جدید برای تولید آنتی بیوتیک

از آنجا که مقاومت دارویی و ظهورعفونت های جدید در حال تبدیل شدن به تهدیدی جدی برای بهداشت جهانی است، تقاضا برای انواع جدیدی از آنتی بیوتیک ها رو به افزایش است و اکنون محققان به نتایج جدیدی دست یافته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از فیز، محققان در تلاشند تا میکروب های خاصی که به عنوان یکی از موفق ترین منابع درمانی انسان مورد استفاده قرار می گیرند را مجددا بررسی کنند.

این میکروب ها اکتینومیست (actinomycete) نام دارند.

دانشمندان دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس و دانشگاه هاوایی یک نامزد بالقوه برای تولید دارو از یکی از این میکروب ها یافته اند.

نام این باکتری خاک، Lentzea flaviverrucosa است.

آن ها یافته های خود را در مطالعه ای در هفته نامه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا(PNAS) منتشر کردند.

جاشوا بلاجت (Joshua Blodgett)، استادیار زیست شناسی و از نویسندگان این مقاله جدید می گوید: اکتینومیست های نادر منبعی از ترکیبات زیست فعال جدید هستند که کمتر مورد بهره برداری قرار گرفته اند، رویکرد مبتنی بر ژنومیک (آنالیز ژن) ما این امکان را فراهم کرد تا پپتیدی غیرمعمول برای داروهای آینده شناسایی کنیم.

اکتینومیست ها ترکیبات زیست فعالی تولید می کنند که پایه و اساس بسیاری از داروها، به ویژه آنتی بیوتیک ها و ضدسرطان ها را تشکیل می دهند.

کشف یک نامزد بالقوه جدید برای تولید آنتی بیوتیک