مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 16:272022-04-12بين الملل

بایدن به مودی: خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست


همانطور که انتظار می رفت بایدن در تماس با مودی، خواستار همکاری هند برای فشار بر روسیه شد و به وی گفت که خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقام های آمریکایی، جو بایدن رییس جمهور آمریکا به نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت که خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع دهلی نو نیست و می تواند واکنش ایالات متحده به جنگ در اوکراین را مختل کند.

به نوشته رویترز، بایدن و مودی در شروع تماس ویدیویی یک ساعته دیروز (دوشنبه) خود که مقامات آمریکایی آن را گرم و صادقانه توصیف کردند، هر دو هشدار فزاینده ای را نسبت به ویرانی در اوکراین به ویژه در بوچا ابراز کردند.

طبق این گزارش، یک مقام رسمی با اشاره به نگرانی هند در مورد تعمیق روابط بین روسیه و چین گفت: بایدن روز دوشنبه از طرح درخواست ملموس از مودی خودداری کرد.

مقامات آمریکایی گفتند اما او به مودی گفت که موقعیت هند در جهان با اتکا به منابع انرژی روسیه افزایش نخواهد یافت.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در همین خصوص گفت: رییس جمهور به وضوح اعلام کرد که افزایش آن (خرید انرژی از روسیه) به نفع آن ها نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، وزیر امور خارجه هند در یک کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه بعد از گفت وگوی سران دو کشور، به پرسشی درباره خرید انرژی هند از روسیه پاسخ داد و گفت که تم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن به مودی: خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست

بایدن به مودی: خرید نفت بیشتر از روسیه به نفع هند نیست