مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 18:022022-04-12اقتصادي

550 تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری شد


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به رغبت کشاورزان به فروش گندم پس از اقدام دولت در افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول گفت: - ، اکبر فتحی روز سه شنبه در جلسه ستاد زراعت استان با ارائه گزارش وضعیت تولید گندم و حفظ نباتات در آذربایجان شرقی گفت: چون قیمت مناسب شده است، کشاورز برای فروش گندم سال گذشته رغبت پیدا کرده است.

وی با اشاره به قیمت گذاری 115 هزار ریالی به ازای هر کیلو گندم در سال جاری گفت: این قیمت گذاری در حوزه گندم کار بی نظیری است و موجب شده تا نیاز آذربایجان شرقی در این مقطع و تا زمان برداشت به طور کامل برطرف شود.

وی افزود: جای امیدواری هم وجود دارد که این اقدام حتی در برداشت ها در فصل داشت، تغذیه نباتی و کارکرد ظرفیت های اجرایی، مصرف کودهای مناسب، مبارزه با علف های هرز و آفات نباتی تأثیرگذار باشد.

فتحی همچنین با بیان اینکه به لحاظ منابع اعتباری مشکلی نداریم، ادامه داد: نحوه به کارگیری اعتبارات و برنامه ریزی درجهت توسعه و رفع مشکلات نیاز اصلی است، براین اساس باید به بهبود عملکرد و بازدهی بیشتر توجه شود.

وی یادآور شد: مبارزه با علف های هرز حداقل 15 درصد می تواند برداشت محصول را افزایش دهد و در صورت طغیان آن بیش از 10 درصد محصول از بین می رود و در این ارتباط باید از توان مراکز غیردولتی استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

550 تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری شد

550 تن گندم از کشاورزان آذربایجان شرقی خریداری شد