مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 فروردین 1401 ساعت 19:572022-04-12اقتصادي

افزایش رغبت کشاورزان به فروش گندم / نگاه دولتی به کشاورزی قراردادی نداریم


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به ایجاد رغبت کشاورزان به فروش گندم پس از اقدام دولت در افزایش قیمت خرید تضمینی این محصول، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد زراعت استان با ارایه گزارش وضعیت تولید گندم و حفظ نباتات در آذربایجان شرقی اظهار کرد: چون قیمت مناسب شده است، کشاورز برای فروش گندم سال گذشته رغبت پیدا کرده است.

وی با اشاره به قیمت گذاری 115 هزار ریالی به ازای هر کیلو گندم در سال جاری گفت: این قیمت گذاری در حوزه گندم کار بی نظیری است و موجب شده تا نیاز آذربایجان شرقی در این مقطع و تا زمان برداشت به طور کامل برطرف شود.

فتحی افزود: جای امیدواری هم وجود دارد که این اقدام حتی در برداشت ها در فصل داشت، تغذیه نباتی و کارکرد ظرفیتهای اجرایی، مصرف کودهای مناسب، مبارزه با علف های هرز و آفات نباتی تاثیرگذار باشد.

مهندس فتحی همچنین با بیان اینکه به لحاظ منابع اعتباری مشکلی نداریم، ادامه داد: نحوه به کارگیری اعتبارات و برنامه ریزی درجهت توسعه و رفع مشکلات نیاز اصلی است، براین اساس باید به بهبود عملکرد و بازدهی بیشتر توجه شود.

وی یادآور شد: مبارزه با علف های هرز حداقل 15 درصد می تواند برداشت محصول را افزایش دهد و در صورت طغیان آن بیش از 10 درصد محصول از بین می رود و در این ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش رغبت کشاورزان به فروش گندم / نگاه دولتی به کشاورزی قراردادی نداریم

افزایش رغبت کشاورزان به فروش گندم / نگاه دولتی به کشاورزی قراردادی نداریم