مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:222022-04-13اقتصادي

عطر دلپذیر گیاهان بهاری، مهمان سفره کرمانشاهیان


با آغاز فصل برداشت گیاهان خودروی بهاری، ذائقه غذایی مردم کرمانشاه هم بهاری شده و این روزها این گیاهان خوش طعم که طرفداران زیادی هم دارد، رنگ و بوی دلپذیری به سفره های کرمانشاهیان داده است.

- طبیعت استان کرمانشاه مملو از گیاهان کوهی خوراکی و دارویی مثل کنگر، زو، ریواس، اسفناج وحشی، شنگ، قازیاغی، نعنا کوهی، موسیر، پونه و پیچک است که این گیاهان خودروی بهاری به شیوه سنتی برداشت و در بازارهای محلی شهر عرضه می شوند.

برداشت و فروش این گیاهان خوراکی علاوه بر ایجاد اشتغال فصلی، منبع درآمد مناسبی برای روستاییان است که هرسال در فصل بهار اقدام به چیدن و فروش این گیاهان می کنند.

وحید عزیزی رییس اداره بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون اوج برداشت گیاهان خودروی بهاری در استان کرمانشاه است، گفت: در کرمانشاه بیش از 140 نوع گیاه خوراکی و دارویی بهاره می روید و این روزها بسیاری از مردم برای برداشت گیاهان بهاری راهی مناطق کوهستانی می شوند.

عزیزی یادآور شد: گیاهان خوراکی محلی مانند پونه بیشتر در کنار رودخانه ها و جاهایی که آب باشد رشد می کند و گیاهان دیگر از جمله کنگر و ریواس نیز بیشتر در دشت های منطقه می رویند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر دلپذیر گیاهان بهاری، مهمان سفره کرمانشاهیان

عطر دلپذیر گیاهان بهاری، مهمان سفره کرمانشاهیان