مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:322022-04-13اقتصادي

ممانعت از قطع گاز کشور با بازسازی خط لوله انتقال گلایکول فاز 5 پارس جنوبی


مدیرعامل شرکت صنعتی دریایی ایران گفت: با بازسازی بخش آسیب دیده خط لوله 4 اینچ دریایی انتقال گلایکول سکوی SPD6 پارس جنوبی از ورود مشکلات جدی به خطوط لوله 32 اینچ و قطع احتمالی گاز کشور جلوگیری به عمل آمد.

- علی زارعی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: خط لوله گلایکول SPD6، در مردادماه سال گذشته به دلیل برخورد لنگر دچار حادثه در ابعاد بسیار وسیع شد و چرخه گلایکول که وظیفه محافظت از خطوط انتقال گاز را دارد متوقف شد.

وی ادامه داد: اواخر آذرماه 1400 و باتوجه به اهمیت حفاظت از خطوط لوله انجام تعمیرات و بازسازی خط گلایکول فاز 5، به شرکت صدرا ابلاغ و پس از انجام بررسی های فنی و مهندسی و بازرسی های دقیق میدانی توسط تیم شناوری شرکت صدرا و انجام مترولوژی اولیه، مشخص شد ابعاد حادثه بسیار فراتر از حد انتظار بوده است و درابتدا کاری غیرقابل انجام برآورد شد اما با اتکا به دانش داخلی و توانمندی متخصصان تلاشگر  داخلی در صدرا، مهندسی ساخت و نصب در دستور کار واحد تعمیرات خطوط لوله دریایی قرار گرفت.

  مدیرعامل شرکت صدرا وابسته به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بیان کرد: عملیات ساخت و تست این اسپول ها که شامل 11 اسپول 48 متری است در پسکرانه شماره 5 مجتمع بندری پارس توسط تیم صدرا انجام گرفت و با اتمام این عملیات، اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممانعت از قطع گاز کشور با بازسازی خط لوله انتقال گلایکول فاز 5 پارس جنوبی

ممانعت از قطع گاز کشور با بازسازی خط لوله انتقال گلایکول فاز 5 پارس جنوبی