مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:472022-04-13سياسي

شرح دعای روز یازدهم ماه رمضان؛ عجیب ترین نوع بخل کدام است؟


در دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان آمده است: «خدایا در این ماه شوق احسان و نیکی را در دلم قرار ده و میل به فسق و نافرمانی را از من دور کن و خشم و دوزخت را بر من حرام گردان، - شرح دعای روز یازدهم ماه رمضان؛ عجیب ترین نوع بخل کدام است؟ ایسنا/قم در دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان آمده است: خدایا در این ماه شوق احسان و نیکی را در دلم قرار ده و میل به فسق و نافرمانی را از من دور کن و خشم و دوزخت را بر من حرام گردان، به یاریت ای فریادرس فریادرس خواهان.

اللهُمَّ حَبِّبْ الَیَ فیهِ الْإِحْسانَ، وَکَرِّهْ الَیَّ فیهِ الْفُسُوقَ وَالْعِصْیانَ، وَحَرِّمْ عَلَیَّ فیهِ السَّخَطَ وَالنّیرانَ، بِعَوْنِکَ یا غِیاثَ الْمُسْتَغیثینَ خدایا در این ماه شوق احسان و نیکی را در دلم قرار ده و میل به فسق و نافرمانی را از من دور کن و خشم و دوزخت را بر من حرام گردان، به یاریت ای فریادرس فریادرس خواهان.

آیت الله مکارم شیرازی در شرح دعای روز یاردهم ماه رمضان آورده است: سیری در گستره معنایی احسان احسان معمولا به معنی نیکوکاری تفسیر می شود، ولی گاه معنی وسیع تری برای آن ذکر شده و آن هر گونه عمل صالح، بلکه انگیزه های عمل صالح است.

راغب در مفردات می گوید: احسان چیزی برتر از عدالت است؛ زیرا عدالت این است که انسان آنچه بر عهده اوست بدهد و آنچه متعلق به او است ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرح دعای روز یازدهم ماه رمضان؛ عجیب ترین نوع بخل کدام است؟

شرح دعای روز یازدهم ماه رمضان؛ عجیب ترین نوع بخل کدام است؟