مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 07:472022-04-13اقتصادي

کاهش هزینه و افزایش راندمان؛ حاصل توافق فارس و اصفهان در طرح انتقال آب


طرح انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس که از سال گذشته وارد فاز اجرایی شد، با توافق اصفهان و فارس شاهد مزایایی نظیر کاهش هزینه و افزایش راندمان شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، یکی از رویکردهای اصلی طرح انتقال آب خلیج فارس، بهره گیری صنایع جنوب شرق کشور در قالب سه قطعه بود.

استان فارس نیز سیراب شدن صنعت را در دستور کار قرار داد و این طرح را در جهت جبران کاستی های حوزه صنعت به کار گرفت.

در واقع انتقال آب از خلیج فارس، به عنوان فرصتی در اختیار صنایع فارس قرار گرفته است و انتفاع این حوزه بستگی به میزان مشارکت و اعلام آمادگی نمایندگان هر شهرستان و ایجاد زمینه جهت حضور سرمایه گذار است.

هرچند اجرای این طرح بسیار هزینه بر است اما استان فارس که نسبت به استان های مرکزی کشور، مسافت کمتری با خلیج فارس دارد در اجرای خط انتقال این طرح، هزینه های کمتری متحمل می شود.

همچنین عملیات اجرایی در شهرهای جنوبی فارس نیز به جهت مسافت کمتر، پیش از سایر شهرهای استان آغاز شده است البته این تنها بخشی از ماجرا است و بخش دیگر تلاش نمایندگان و مسئولان برای اجرای این مگاپروژه در حوزه آنها است که با ایجاد زمینه رقابتی، می تواند یکی از کارآمدترین پروژه ها را برای هر شهر رقم بزند و زمینه صنعتی شدن را برای آن منطقه فراهم سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش هزینه و افزایش راندمان؛ حاصل توافق فارس و اصفهان در طرح انتقال آب

کاهش هزینه و افزایش راندمان؛ حاصل توافق فارس و اصفهان در طرح انتقال آب