مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 09:172022-04-13اقتصادي

سم پاشی اصولی مزراع گندم و جو مقاومت سن گندم را کاهش می دهد


مسئول پیش آگاهی و کنترل آفات جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از آنجایی که زراعت غالب در منطقه گندم و جو است، به همین دلیل پایش و پیشگیری از این آفت جزو برنامه های امنیت غذایی جهادکشاورزی استان است.

- ایسنا/زنجان مسئول پیش آگاهی و کنترل آفات جهادکشاورزی استان زنجان گفت: از آنجایی که زراعت غالب در منطقه گندم و جو است، به همین دلیل پایش و پیشگیری از این آفت جزو برنامه های امنیت غذایی جهادکشاورزی استان است.

فرید مرتضوی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه 90 درصد گندم استان زنجان به صورت دیم کشت می شود، اظهار کرد: هر ساله حدود 280 هزار هکتار گندم دیم و 180 هزار هکتار گندم آبی زیر کشت می رود.

وی با اشاره به اینکه کار مبارزه با سن مادر و پوره آن از اوایل فروردین ماه شروع شده است، ادامه داد: سیاست سازمان مبارزه با این آفت کلیدی گندم، اولویت دادن مبارزه به سن مادر است تا قبل از آنکه این آفت بتواند هرگونه خسارت کیفی به گندم وارد کند، نابود شود.

مسئول پیش آگاهی و کنترل آفات جهادکشاورزی استان زنجان افزود: زمان اصولی مبارزه با پوره ها وقتی است که اکثریت نسبی جمعیت پوره های سن غلات در مزرعه در مرحله سن 2 پورگی باشند که قابل دسترس ترین روش ممکن سمپاشی به خصوص با سم دلتامترین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سم پاشی اصولی مزراع گندم و جو مقاومت سن گندم را کاهش می دهد

سم پاشی اصولی مزراع گندم و جو مقاومت سن گندم را کاهش می دهد