مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 09:172022-04-13دانش

توسعه باتری های لیتیومی با مواد پیشرفته ارزان


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و دانشگاه اوپسالای سوئد موفق شدند در قالب یک پروژه دکتری مواد پیشرفته آندی باتری های لیتیوم-یون را در راستای توسعه صنعت باتری های لیتیومی در کشورتولید کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مهشید ارشادی دانش آموخته دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای رساله دکتری خود تحت عنوان ساخت نانوکامپوزیت-های بر پایه ترکیبات گرافن/ Fe3O4جهت کاربرد بعنوان مواد آندی در باتری های لیتیوم-یون گفت: با توجه به اهمیت روزافزون باتری های قابل شارژ به ویژه باتری های لیتیوم-یون در تمام جنبه های دنیای مدرن کنونی، توسعه روش های آسان و مقرون به صرفه تولید اجزای تشکیل دهنده باتری های مذکور بسیار ضروری است و باید به عنوان بخشی از اولویت های پژوهشی کشور در نظر گرفته شود.

وی افزود: در این میان مواد آندی با توجه به نقش کلیدی آن ها در عملکرد بالای سل باتری  لیتیوم-یون، سهم جالب توجهی از تحقیقات مربوط به باتری لیتیوم-یون را به خود اختصاص داده است.

محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر اضافه کرد: با توجه به مسأله چالش برانگیز گرمایش جهانی که نگرانی های بسیاری از سوی مجامع بین المللی برانگیخته است، حرکت به سمت منابع انرژی جای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه باتری های لیتیومی با مواد پیشرفته ارزان

توسعه باتری های لیتیومی با مواد پیشرفته ارزان