مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 09:322022-04-13سياسي

اراده جدی دولت برای توسعه صنعت فضایی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فریدون عباسی دوانی درباره روندتوسعه فناوری فضایی کشور گفت: فناوری فضایی در کشور ما دارای سابقه بوده و مربوط به زمان دفاع مقدس است و از همان زمان که رژیم بعثی صدام با موشک های اسکات، - عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور به توسعه صنعت فضایی نگاه ویژه ای دارد و با جدیت توسعه فناوری فضایی را پیگیری می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فریدون عباسی دوانی درباره روندتوسعه فناوری فضایی کشور گفت: فناوری فضایی در کشور ما دارای سابقه بوده و مربوط به زمان دفاع مقدس است و از همان زمان که رژیم بعثی صدام با موشک های اسکات، شهر های ایران را مورد هدف قرار می داد، موضوع مقابله به مثل مطرح شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان جنگ دو نظریه بود، نخست اینکه برای مقابله مثل باید تحقیقات دانش بنیان انجام دهیم یا اینکه با استفاده از مهندسی معکوس، موشک هایی بسازیم که بتواند پاسخ گویی تهاجم موشکی دشمن شود.

وی ادامه داد: در آن زمان با توجه به اولویت جنگ، ایجاب می کرد فقط پاسخ رژیم صدام داده شود که ساخت موشک هایی با بهره بردن از مهندسی معکوس در دستور کار قرار گرفت.

اما زیربنایی که در دوران دفاع مقدس گذاشته شد، در سال های بعد در دانشگاه ها با استفاده از دستاورد های علمی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اراده جدی دولت برای توسعه صنعت فضایی

اراده جدی دولت برای توسعه صنعت فضایی