مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 09:322022-04-13اقتصادي

دولت فقط 10 درصد هزینه های دندانپزشکی را پرداخت می کند


نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه بالغ بر 42 هزار دندانپزشک در کشور داریم؛گفت: سهم دولت از پرداخت هزینه های دندانپزشکی فقط 10 درصد است.

- ، عباسعلی خادمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر بالغ بر 42 هزار دندانپزشک در کشور وجود دارد، افزود: از این تعداد 37 هزار نفر دندانپزشک عمومی و 5 هزار نفر دندانپزشک متخصص هستند و با پذیرش سالانه حدود 2 هزار نفر دانشجوی دندانپزشکی شاهد رشد سریع و افزایش بی رویه تعداد دندانپزشکان در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه توزیع دندانپزشک در اقصی نقاط کشور متناسب نیست، ادامه داد: اغلب دندانپزشکان در کلانشهرهایی مانند تهران، اصفهان، مشهد، تبریز و شیراز مشغول فعالیت هستند و در ازای هر 2 هزار نفر جمعیت کشور یک دندانپزشک وجود دارد که مطابق با استانداردهای کشورهای پیشرفته جهان است و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی دندانپزشکی در آینده نزدیک مشکلات عدیده ای را ایجاد خواهد کرد.

نایب رییس شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه 90 درصد خدمات دندانپزشکی توسط بخش خصوصی و 10 درصد توسط بخش دولتی به مردم ارائه می شود، تصریح کرد: خدمات دندانپزشکی پوشش بیمه ای مناسبی ندارند و این در حالی است که خدمات درمانی دندانپزشکی بعد از خدمات بستری بیشترین هزینه درمان را به خود اختصاص می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت فقط 10 درصد هزینه های دندانپزشکی را پرداخت می کند

دولت فقط 10 درصد هزینه های دندانپزشکی را پرداخت می کند