مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-13پزشكي

افزایش قیمت چراغ خاموش برخی اقلام دارویی


افزایش قیمت دارو در شرایط فعلی طبیعی است و به این دلیل است که ارز ترجیحی این داروها تامین نشده است و برای اینکه این داروها در دسترس مردم باشد با ارز آزاد وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، این روزها گرانی و نابسامانی در بازار دارو باعث نارضایتی و سرگردانی بیماران شده، اما مسوولان وزارت بهداشت می گویند دارو در سال جاری گران نخواهد شد.

دارو به عنوان یکی از مهم ترین اجزای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها بکار می رود و اگر به موقع در دسترس قرار نگیرد روی شاخص های کمی و کیفی سلامت جامعه تاثیر نامطلوب می گذارد و می تواند سبب بروز اختلالات وگرفتاری های جدی و تهدید کننده ای در جامعه، محروم ماندن از درمان و حتی مرگ بیماران شود.

این روزها بحث حذف ارز ترجیحی دارو باعث کمبود، گران شدن داروها و عدم پوشش بیمه ای مناسب شده و دغدغه ای اساسی در افکار عمومی جامعه بویژه بیماران ایجاد کرده است و مشاهدات میدانی نشان می دهد که در برخی از داروخانه های داروهای مورد نیاز وجود ندارند که این موضوع موجب نگرانی افکار عمومی شده است.

بر اساس گفته کارشناسان داروهای بدون نسخه و برخی داروهای تحت پوشش بیمه ها بدون سر و صدا گران شده اند، بدون اینکه بیماران متوجه بشوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت چراغ خاموش برخی اقلام دارویی

افزایش قیمت چراغ خاموش برخی اقلام دارویی