مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 12:172022-04-13اقتصادي

ساخت و صادرات یک فروند شناور گردشگری در قشم به کشور قطر


معاون اموردریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان از ساخت سه فروند شناور تفریحی به دست صنعتگران داخلی در یکی از شرکت های شناورسازی جزیره قشم به منظور فعالیت در جام جهانی 2022 قطر خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اسماعیل مکی زاده اظهار داشت: یک فروند شناور گردشگری که طرح آن در قالب لنج سنبوک می باشد در یکی از کارگاه های شناور سازی لافت در جزیره قشم ساخته و به آب انداخته شده بود، پس از مراحل کنترل و بازرسی شناور و تایید آن و به منظور فعالیت در امر گردشگری در جام جهانی 2022 عازم کشور قطر شد.

وی هزینه تخمینی برای طراحی و ساخت این شناورکه تمام ایرانی بوده و سرمایه گذاری آن یک متقاضی قطری است به لحاظ اقتصادی با نمونه ی مشابهی که درکشورهای همسایه ساخته می شود برای سرمایه گذار بسیار مقرون به صرفه عنوان کرد و گفت: از سوی دیگر ساخت این شناورها علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه باعث ارز آوری برای کشورمان نیز خواهد شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به مشخصات شناور یاد شده؛ ظرفیت حمل مسافر توسط این شناور تفریحی را 100 نفر با 5 اتاق مجزا در زیر عرشه و سرویس های جداگانه عنوان کرد و گفت: بدنه این شناور تفریحی تمام ایرانی از جنس بدنه فایبر گلاس با 41 متر طول سرتاسری، 10 متر عرض و فرم بدنه سنتی سمبوک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت و صادرات یک فروند شناور گردشگری در قشم به کشور قطر

ساخت و صادرات یک فروند شناور گردشگری در قشم به کشور قطر