مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:222022-04-13اقتصادي

پول های آزادشده ایران کجا خرج می شوند؟


عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق می گوید پیش از برنامه ریزی برای پول های آزاد شده ایران در کشورهای خارجی، اینکه این منابع به چه سازمان یا نهادی تعلق دارد، - در نحوه هزینه کرد آنها تاثیرگذار خواهد بود.

سید حمید حسینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ما در ابتدا باید ببینیم که کدام پول ها و به چه شکل آزاد خواهد شد و سپس باید بررسی کنیم که این پول های بلوکه شده به کجا تعلق داشته است.

بر اساس اطلاعاتی که داریم، حدود 23 درصد این پول ها به صندوق توسعه ملی تعلق دارد و 14 درصد آن نیز برای شرکت نفت است، همچنین بخشی از پولی که در کره جنوبی بلوکه شده متعلق به وزارت دفاع است.

وی با اشاره به تفاوت جایگاه این نهادها در تامین اعتبارات دولت، گفت: این طور نیست که بگوییم هر پولی که آزاد شد مستقیما در اختیار دولت قرار گرفته و وارد خزانه می شود و برای اهداف اقتصادی تیم اجرایی خرج می شود.

هر یک از این نهادها، ساختار و شرایط خاص خود را دارند و بر اساس آن باید برنامه ریزی کرد.

قطعا بخشی از این منابع برای دولت است و امکان استفاده از آن در بخش هایی از اقتصاد وجود خواهد داشت اما نمی توان به تمام این منابع نگاهی یکسان داشت.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه در صورت احیای برجام، شرایط اقتصاد ایران متفاوت خواهد شد، توضیح داد: کنار رفتن تحریم ها، قطعا قاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پول های آزادشده ایران کجا خرج می شوند؟

پول های آزادشده ایران کجا خرج می شوند؟