مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:422022-04-13سياسي

اربعین حسینی حماسه بزرگ بین المللی است


استاندار مازندران از اربعین به عنوان نمادی از حماسه ای بزرگ حسینی در عرصه بین المللی یاد کرد و گفت: اربعین به حرکت خودجوش و مردمی تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید محمود حسینی پور ظهر چهارشنبه در ستاد اربعین استان با بیان اینکه اربعین یک مانور بزرگ اسلامی جهانی است، اظهار داشت: اربعین دیگر یک مراسم سنتی و عنوان مناسبت ساده ماه محرم و صفر نیست و امروز به عنوان نمادی از حماسه حسینی در عرصه بین المللی است و مورد توجه جهانیان قرار گرفت.

وی ادامه داد: اربعین حسینی هر سال به یک حرکت خودجوش مردمی تبدیل شد و زائران حضرت امام حسین (ع) از کشورهای مردم در اربعین شرکت می کنند که دارای اثرات عظیم معنوی است.

وی با اظهار اینکه اربعین حسینی به مراسم شبه حج تبدیل شده است، افزود: اربعین حسینی به لحاظ کمیت چندین برابر موسم حج، جمعیت در آن شرکت می کنند و پیش بینی می شود شمار زائران اربعین سال جاری در استان 20 درصد نسبت به سال 98 افزایش داشته باشد.

حسینی پور با بیان اینکه درپی کاهش شیوع کرونا شاهد افزایش گرایش مردم در عرصه های اجتماعی و عمومی هستیم، افزود: این نشان می دهد مردم در مراسم اربعین امسال با حضور حداکثری شرایط دو سال کرونایی را جبران کنند و باید شرایط و مقدمات لازم را مهیا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اربعین حسینی حماسه بزرگ بین المللی است

اربعین حسینی حماسه بزرگ بین المللی است