مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-13اقتصادي

سهم کهگیلویه و بویراحمد از سد تنگ سرخ124میلیون مترمکعب است


معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سد تنگ سرخ 56 میلیون مترمکعب سهم استان فارس و 124 میلیون مترمکعب سهم بخش شرب، کشاورزی و صنعت و باغداری کهگیلویه و بویراحمد است.

- ، کیامرث حاجی زاده ظهر چهارشنبه در بازدید از سد تنگ سرخ یاسوج افزود: این سد، آب مورد نیاز بخش های اردکان و سپیدان شیراز و بویراحمد و دنا در کهگیلویه و بویراحمد را تأمین می کند.

وی با بیان اینکه منابع آب پایدار، نیاز استان به خصوص مرکز استان شهرستان بویراحمد و دنا و بخش های تابعه است، گفت: به علت عدم کنترل سیلاب، بخش کشاورزی ما متحمل خسارت می شد.

حاجی زاده افزود: مهمترین شغل مردم کشاورزی، دامپروری و باغداری است و استان کهگیلویه و بویراحمد به علت عدم داشتن منبع آب پایدار و خشکسالی خسارت زیادی سال گذشته و سال جاری متحمل شد.

وی بیان داشت: برای اولین بار در یکسال و نیم اخیر حرکت جدیدی در بحث سدسازی در درون استان آغاز شد و سد تنگ سرخ در سال 90 کلنگ زنی شد اما به علت معارضات دولتی، مردمی و همچنین مشکل اعتباری که داشت، سال ها راکد ماند تا اینکه در یکسال و نیم اخیر با رایزنی مسئولان استان فعال شد.

حاجی زاده تصریح کرد: طبق گزارش قرارگاه خاتم به عنوان مجری طرح، پروژه 42 درصد پیشرفت دارد که پیشرفت خوبی است اما به دلیل خشکسالی های پی در پی نیاز است که سدها سریع تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کهگیلویه و بویراحمد از سد تنگ سرخ124میلیون مترمکعب است

سهم کهگیلویه و بویراحمد از سد تنگ سرخ124میلیون مترمکعب است