مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 14:322022-04-13بين الملل

دولت جدید پاکستان به دنبال تعمیق روابط با آمریکا


دولت جدید پاکستان سه شنبه اعلام داشت با آمریکا به شکلی سازنده و مثبت در راستای حمایت از اهداف مشترک مربوط به امنیت، توسعه و صلح منطقه ای تعامل خواهد کرد.

- دولت جدید پاکستان سه شنبه اعلام داشت با آمریکا "به شکلی سازنده و مثبت" در راستای حمایت از "اهداف مشترک" مربوط به امنیت، توسعه و صلح منطقه ای تعامل خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه د نیوز، پارلمان پاکستان روز دوشنبه شهباز شریف را به عنوان نخست وزیر جدید این کشور انتخاب کرد تا جایگزین عمران خان شود که آخرین دقایق شنبه با رای عدم اعتماد از نخست وزیری عزل شد و به حدود چهار سال دولت ائتلافی او پایان داد.

دفتر شهباز شریف در پاسخ به اظهارات مطرح شده از سوی جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در روز دوشنبه که در آن او بر اهمیت روابط واشنگتن با اسلام آباد صرف نظر از رهبر روی کار در آنجا تاکید کرد گفت: ما از اقدام آمریکا در تاکید مجدد بر اهمیت روابط پرسابقه اش با پاکستان استقبال می کنیم.

در بیانیه طرف پاکستانی آمده است: ما چشمداشت به تعمیق این روابط مهم بر مبنای اصول برابری، منفعت دوجانبه و سود دوجانبه داریم.

ساکی اخیرا گفت، دولت جو بایدن حامی حفظ صلح آمیز اصول دموکراتیک اساسی بوده و از یک حزب سیاسی در قبال حزب دیگری در پاکستان حمایت نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت جدید پاکستان به دنبال تعمیق روابط با آمریکا

دولت جدید پاکستان به دنبال تعمیق روابط با آمریکا