بومی سازی فناوری های جهانی در عرصه سورتینگ، توزیع و مبادلهتقریبا کسی نیست که آن صحنه درخشان، تاریخی و خلاقانه چارلز اسپنسر چاپلین جونیور را در فیلم عصر جدید بارها ندیده باشد و هربار بدان نخندیده باشد. جایی که بازاریابان یک شرکت صنعتی در حال فروش و تست ماشینی هستند که قرار است فرایند غذا خوردن کارگران را مکانیزه و اتوماتیک کند. از ساخت این فیلم 83 سال می گذرد. فیلمی که در هجو و نقد آغاز عصر ماشین، ساخته شد. فرایندی که حالا بعد از نزدیک به یک قرن چنان با زندگی بشر عجین شده است که توسعه ماشینی و در مرحله بعد، گذر به تحول دیجیتال یکی از اصلی ترین شاخص های توسعه جوامع به شمار می رود. بخش لجستیک، سورتینگ مکانیزه و دیجیتال اقلام و کالاها و بایگانی داده های شرکت ها و سامانه های توزیع کلان و خُرد، از جمله بخش های مهم صنعتی شدن و عبور به مرحله دیجیتال است. تصور کنید تعدادی زیادی کارگر بخواهند سفارش های مشتریان را در مرکز مبادله فروشگاه های عظیمی مانند آمازون یا علی بابا، به صورت دستی، تجزیه کرده و به مقاصد مشتریان ارسال کنند. تصور این مساله حالا دیگر هجوآمیز به نظر می رسد، چرا که این روزها مدیران توسعه این شرکت ها، حتی در حال جایگزین کردن پهپادها به جای پیک های زمینی، برای ارسال مراسلات خود هستند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |