مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 16:272022-04-13سياسي

آغاز پیگیری ها برای ثبت جهانی تالاب جازموریان


سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اقدامات اولیه برای ثبت این جهانی این تالاب شروع شده و درحال پیگیری است.

- مجتبی ذوالجودی امروز در حاشیه مراسم معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال بارندگی های خوبی در تالاب جازموریان و حوزه آبگیر آن داشتیم که یک ماه گذشته تقریبا 80 درصد آن آبگیری شد و این میزان اکنون 50 درصد است؛ در شرایط کم بارشی برای حفظ این تالاب نیز از توان وزارت نیرو استفاده می کنیم.

وی افزود: تالاب جازموریان طبق آخرین بررسی ها، هنوز در رامسر سایت (محل ثبت تالاب های با اهمیت بین المللی) ثبت نشده اما توانایی آن را دارد و ثبت این تالاب در سایت مذکور سبب می شود که بتوانیم کمک های بین المللی هم برای آن بگیریم.

ذوالجودی بیان کرد: اقدامات اولیه برای ثبت این جهانی این تالاب شروع شده و درحال پیگیری است.

سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امیدواریم تالاب بسیار ارزشمند جازموریان به عنوان تنها تالاب آب شیرین کشور، همچنان در تنوع زیستی کشور بدرخشد.

ذوالجودی افزود: پس از ثبت بین المللی تالاب جازموریان حمایت های مالی و معنوی سازمان های جهانی را برای احیای تالاب جذب می کنیم و همچنین با این اقدام این تالاب مورد مطالبه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز پیگیری ها برای ثبت جهانی تالاب جازموریان

آغاز پیگیری ها برای ثبت جهانی تالاب جازموریان