مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 17:122022-04-13اقتصادي

تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی ندارد


در کشور یک هزار و 700 تولید کننده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار فعال اقتصادی برای واردات این کالاها فعالیت دارند.

همچنین سه هزار شرکت توزیع کننده در حوزه های مختلف از جمله توزیع، - خدمات پس از فروش و کنترل کیفی در عرصه تجهیزات پزشکی کار می کنند.

سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه در حوزه تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی نخواهیم داشت گفت: 11 هزار متخصص شاغل در حوزه تجهیزات پزشکی کشور داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، روح الله مزینانی در این باره اظهارداشت: اما در مجموع حدود 30 هزار نفر متخصص تجهیزات پزشکی در کشور تربیت شده اند و ظرفیت بکارگیری آنها در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: حدود 360 هزار قلم IRC تجهیزات پزشکی در کشور وجود دارد که 120 هزار قلم، وارداتی و 60 هزار قلم IRC نیز واردات برای تولیدات داخلی است.

مزینانی افزود: در کشور یک هزار و 700 تولید کننده تجهیزات پزشکی و حدود دو هزار فعال اقتصادی برای واردات این کالاها فعالیت دارند.

همچنین سه هزار شرکت توزیع کننده در حوزه های مختلف از جمله توزیع، خدمات پس از فروش و کنترل کیفی در عرصه تجهیزات پزشکی کار می کنند.

سرپرست اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی، رانت ویژه و خاصی وجود ندارد اما بی نظمی ها و تخلفاتی وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی ندارد

تجهیزات پزشکی سهمیه ارزی ندارد