مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 18:372022-04-13اقتصادي

سنندج به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با اشاره به تولید بیش از 62 درصد توت فرنگی کشور در کردستان گفت: باید شهر سنندج به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسکندری بعد از ظهر امروز در دومین جلسه هماهنگی جشن ملی برداشت توت فرنگی کردستان با بیان اینکه این رویداد در هفته آخر اردیبهشت ماه برگزار می شود، اظهارکرد: باید این رویداد به عنوان یک مراسم ملی در کشور مطرح و هر ساله در این تاریخ  برگزار شود.

وی افزود: جشن ملی برداشت توت فرنگی کردستان در سنندج با هدف شناسایی و معرفی ظرفیت های استان کردستان به منظور توسعه این محصول انجام خواهد شد و باید با تمام توان از برند توت فرنگی کردستان حمایت کنیم.

 وی با بیان اینکه سالانه در کشور 96 هزار تن توت فرنگی تولید می شود خاطرنشان کرد: کشاورزان استان کردستان سالانه  60 هزار تن توت فرنگی یعنی بیش از 62 درصد توت فرنگی کشور را تولید می کنند.

 تثبیت جایگاه توت فرنگی کردستان در کشور  اسکندری با تاکید بر تثبیت جایگاه توت فرنگی کردستان در کشور اظهار کرد: در این رویداد با برگزاری سمینار های تخصصی، جشنواره ها، گردشگری کشاورزی، معرفی ارقام جدید، دعوت از تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران و نیز درگیر کردن تمام بخش های دولتی و تشکلهای بخش کشاورزی استان سعی در ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنندج به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود

سنندج به عنوان پایتخت توت فرنگی کشور معرفی شود