مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 فروردین 1401 ساعت 20:272022-04-13اقتصادي

پیش بینی تولید 742 هزار تن گندم در آذربایجان ‎شرقی


مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از پیش بینی تولید 742 هزار تن گندم در استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جلال رحیم زاده امروز در جلسه ستاد زراعت استان با اشاره به چالشهای بخش زراعت استان، اظهار کرد:برنامه ابلاغی برای سطح زیر کشت گندم استان در سال زراعی جاری برابر 457 هزار و 200 هکتار آبی و دیم بوده که پیش بینی می شود در مجموع 741 هزار و 835 تن گندم از این مزارع برداشت شود.

وی گفت: در 25 درصد از مزارع استان، جاکشتی و کشت پی در پی غلات و در نتیجه عدم رعایت تناوب اصولی وجود داشته و اغلب غلات کاران از بذور خودمصرفی به جای بذور اصلاح شده استفاده می کنند.

رحیم زاده ادامه داد: عدم استفاده کافی از کودهای فسفاته و پتاسه در بیشتر مزارع غلات نیز یکی از چالشهای بخش زراعت استان است که پیش بینی می شود با کاهش قیمت این کودها در سالجاری بتوانیم شاهد افزایش مصرف و به دنبال آن، افزایش تولید محصول باشیم.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه های کشاورزی حفاظتی و کشت مستقیم و استفاده از خاکورزهای مناسب، افزود: اکثر خاکهای مزارع استان کمبود مواد آلی داشته و تراکم کشت غلات نیز در برخی از شهرستانهای استان رعایت نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 742 هزار تن گندم در آذربایجان ‎شرقی

پیش بینی تولید 742 هزار تن گندم در آذربایجان ‎شرقی