مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 06:522022-04-14سياسي

منابع حاصل از گشایش های ارزی نباید صرف واردات کالاهای مصرفی شود


رییس انجمن علمی انقلاب با اشاره به تاکید رهبر انقلاب درباره نحوه هزینه کرد ارزهای حاصل از گشایش های ارزی گفت: متاسفانه در دولت های گذشته یک فرهنگ غلطی که وجود داشت این بود که این منابع صرف واردات کالاهای مصرفی می شد.

- حجت الاسلام ابراهیم کلانتری رییس انجمن علمی انقلاب اسلامی و عضو هیات علمی دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر صرف ارزهای حاصل از گشایش های ارزی در حوزه زیرساخت های کشور، اظهار داشت: بر اثر تحریم های ظالمانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی، بسیاری از منابع مالی کشور در بانک های کشورهای مختلف بلوکه شده و با تلاش دولت مردان دولت سیزدهم در حال گشایش و در دسترس قرار گرفتن است.

وی با بیان اینکه در صورت گشایش های ارزی مبالغ زیادی وارد خزانه دولت و کشور می شود، گفت: متاسفانه از زمان پیش از انقلاب و حتی در دولت های گذشته یک فرهنگ غلط وجود داشته که معمولاً این منابع درآمدی را بجای سرمایه گذاری در کشور، صرف واردات کالاهای مصرفی به کشور می کردند.

* منابع حاصل از گشایش های ارزی باید صرف سرمایه گذاری مولد شود  این استاد دانشگاه بیان داشت: وقتی کالای مصرفی وارد کشور می شود چندین ضرر دارد؛ یکی اینکه به سرعت خرج می شود و در واقع منابع حاصل از فروش سرمایه های کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع حاصل از گشایش های ارزی نباید صرف واردات کالاهای مصرفی شود

منابع حاصل از گشایش های ارزی نباید صرف واردات کالاهای مصرفی شود