مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 07:272022-04-14اقتصادي

رنج های گرانی سرسام آورِ دارو


مساله به «گران شدن داروها» محدود نمی شود؛ خروج از شمول بیمه ها، مصیبت بزرگ دیگری است که در تلفیق با حذف ارز 4200 تومانی دارو، کالایی سازی درمان را تشدید کرده و کارگران و بازنشستگان را از حقِ بر درمان رایگان محروم ساخته است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایلنا، هجدهم فروردین ماه، رسانه ها تیتر کردند منتظر گرانی دارو باشید .

رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد قیمت دارو طی هفته های آینده چند برابر می شود.

به نظر می رسد، قرار است موج گرانی دارو که سال گذشته با داروهای بیماری های خاص و نمونه های خارجی آن آغاز شده، امسال شدت بیشتری بگیرد و تمام داروها حتی نمونه های پرمصرف را دربربگیرد.

اظهارات چند مقام مسئول:دارو بازهم گران تر می شود محمود نجفی عرب (رییس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران) در ارتباط با چرایی این گرانی ها اظهار کرد: افزایش قیمت دارو در ماه ها و هفته های اخیر هیچ ارتباطی به حذف دلار 4200 تومانی صنعت دارو در قانون بودجه سال 1401 ندارد.

در سال گذشته میزان ارز ترجیحی که قرار بود به صنعت دارو اختصاص داده شود کافی نبود و وزارت بهداشت هم نتوانست این رقم را تامین کند.

در نهایت مسئولان سازمان غذا و دارو مجبور شدند مقداری از داروهای تولید داخل با ماده اولیه خارجی و تعدادی از داروهای خارجی را از شمول در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج های گرانی سرسام آورِ دارو

رنج های گرانی سرسام آورِ دارو