مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 08:422022-04-14اقتصادي

زمان آغاز کوچ عشایر کرمانشاه اعلام شد


سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه با اعلام زمان آغاز کوچ عشایر استان، از خانوارهای عشایری استان خواست برای کوچ دست نگه دارند.

- موسی بیات در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه زمان آغاز کوچ عشایر استان بر اساس تقویم کوچ از 15 اردیبهشت است، اظهار کرد: بر اساس تقویم کوچ عشایر استان از 30 فروردین می توانند از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود عشایر استان به مراتع مناطق ییلاقی تا قبل از زمان یاد شده، تاکید کرد: دامداران و بهره برداران باید از ورود زودهنگام به مراتع مناطق ییلاقی خودداری کنند، چون با متخلفین بر اساس مقررات برخورد خواهد شد.

سرپرست مدیریت امور عشایر استان کرمانشاه هرگونه کوچ چه به روش سنتی و چه از طریق کامیون را تا قبل از این تاریخ غیرقانونی دانست و افزود: عشایر قبل از کوچ باید هماهنگی لازم را با اداراتی مثل امور عشایر، منابع طبیعی و.

داشته باشند.

بیات با بیان اینکه هم اکنون برخی عشایر استان بدون توجه به تقویم کوچ، عزم کوچ کرده اند که این موضوع مشکلاتی را پیش روی آنها قرار داده ، از عشایر استان خواست تقویم کوچ را رعایت کرده و در تاریخ اعلام شده به سمت مناطق ییلاقی حرکت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان آغاز کوچ عشایر کرمانشاه اعلام شد

زمان آغاز کوچ عشایر کرمانشاه اعلام شد