مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 08:422022-04-14اقتصادي

240 هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است


فرماندار سرپل ذهاب با اشاره به آغاز برداشت گوجه سبز در این شهرستان، گفت: 240 هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است.

- اظهار کرد: برداشت گوجه سبز از باغات شهرستان سرپل ذهاب آغاز شده و 240 هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت گوجه سبز قرار دارد.

وی افزود: روستای پیران سرپل ذهاب یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان است که منبع اصلی درآمد مردم این دیار باغات گوجه سبز است.

فرماندار سرپل ذهاب تصریح کرد: در مجموع سرپل ذهاب یک هزار و 500 هکتار باغ دارد و از این مجموع 240 هکتار آن زیر کشت باغات گوجه سبز است و گوجه سبز عنوان یک میوه از حیث قیمت در بهترین شرایط به فروش می رود.

فرزادی پور بیان کرد: علاوه بر اینکه ارسال به بازار تهران تبریز و اصفهان و استان های دیگر همجوار از استان کرمانشاه صورت می گیرد بخشی از آن معمولاً تأمین کننده نیاز بازار استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر و موضوع سرمازدگی میزان برداشت در سال های گذشته از هر هکتار بالای پنج تن بوده ولی امسال این میزان کاهش پیدا کرده و پیش بینی می شود متوسط بین سه تا پنج تن در هکتار برداشت شود که بخش عمده اشتغال منطقه را تأمین کرده می کند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: با توجه به پر تلاش بودن و پرانگیزه بودن مردم روستای پیران ما شاهد باشیم اراضی سطح کشت که در این روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

240 هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است

240 هکتار باغات سرپل ذهاب زیر کشت گوجه سبز است