مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-14اجتماعي

راهکارهای ترمیمی پیش روی آموزش وپرورش برای جبران افت یادگیری


کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در توصیه نامه سیاستی شماره 8 خود که فروردین ماه 1401 منتشر شده به موضوع «افت یادگیری در دوران کرونا و راهکارهای مواجهه با آن در زیست بوم ایران» پرداخته است.

- کارگروه مطالعات فوری پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در توصیه نامه سیاستی شماره 8 خود که فروردین ماه 1401 منتشر شده به موضوع افت یادگیری در دوران کرونا و راهکارهای مواجهه با آن در زیست بوم ایران پرداخته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در مقدمه این توصیه نامه آمده است: شوک کووید 19 در اسفند 1398 نظام آموزش و پرورش ایران را با چالش های بسیاری مواجه ساخت.

در آن فضا، آموزش مجازی، پدیده ای نوپدید محسوب می شد که بدون وجود زیرساخت ها و سامانه های مناسب و آماده نبودن معلمان، خانواده ها، مدیران و سیاستگذاران، با کارکردی ضعیف به ناچار جایگزین آموزش حضوری شد.

هم اکنون پس از گذشت دو سال از آن پاندمی، برآورد دقیقی از تعداد هفته های تعطیلی مدارس کشور با توجه به تنوع مدارس از عشایری و روستایی گرفته تا مدارس شهری وجود ندارد.

تردیدی نیست که در دو سال گذشته مقدار و عمق یادگیری دانش آموزان مطلوب و حتی قابل انتظار نبوده و اغلب دانش آموزان در معرض افت یادگیری، ترک تحصیل و نیز مشکلات به زیستی و سلامت روان قرار گرفته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای ترمیمی پیش روی آموزش وپرورش برای جبران افت یادگیری

راهکارهای ترمیمی پیش روی آموزش وپرورش برای جبران افت یادگیری