مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 08:572022-04-14اقتصادي

پایان 80 درصد از کار مرمتی زیج منیژه ِ 1500 ساله


به گفته مدیر پایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه، تاکنون 80 درصد از کارمرمتی بنای تاریخی زیج منیژه در سرپل ذهاب انجام شده و برای اتمام آن به حدود دو میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.

- امین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا، از بنای زیج منیژه به عنوان یکی از یادگارهای دوران ساسانی در کرمانشاه نام برد و اظهارکرد: این بنا که در 15 کیلومتری شهر سرپلذهاب واقع شده، یکی از سالم ترین بناهای بجای مانده از دوران ساسانیان در کرمانشاه است.

وی ادامه داد: با توجه به قدمت 1500 ساله این بنا، از حدود یکی دو دهه پیش عملیات مرمت و کاوش در آن آغاز شد و تا سال گذشته هم ادامه داشت.

مدیرپایگاه ملی محور ساسانی کرمانشاه با تاکید براینکه تاکنون حدود 80 درصد کار مرمتی روی این بنا انجام شده است، افزود: تنها مرمت و کاوش در بخشی از بنا باقی مانده که آن را جزو اولویت های امسال قرار داده ایم و به محض تخصیص اعتبارات آن را اجرایی می کنیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که ضلغ شرقی بنا هم نامفهوم است، نیاز یه یک پی گردی و کاوش دارد که می خواهیم آن را هم انجام دهیم.

به گفته این مسئول، در ایام نوروز امسال، معاون وزیر میراث فرهنگی طی بازدیدی که از این بنا داشت، قول مساعدت لازم را برای تخصیص اعتبار به منظور مرمت و کاوش در آن داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان 80 درصد از کار مرمتی زیج منیژه ِ 1500 ساله

پایان 80 درصد از کار مرمتی زیج منیژه ِ 1500 ساله