مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-14اجتماعي

گرفتن بوی انسان نوزادان حیات وحش را تلف می کند/دست زدن ممنوع


یک کارشناس حیات وحش با بیان این که مردم به هیچ عنوان نباید به نوزادان حیات وحش دست بزنند، گفت: به محض آغشته شدن نوزاد حیوان به بوی انسان، مادر می ترسد و دیگر سمت بچه های خود نمی رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، فصل بهار فصل رستاخیز طبیعت است، با شروع فصل بهار و رویش گیاهان و گرم شدن هوا و رویش طبیعت گونه های مختلف جانوری از بندپایان کوچک گرفته تا پرندگان خزندگان و پستانداران هم اقدام به زادآوری و تولید مثل می کنند.

اما آنچه حائز اهمیت است رفتار مسئولانه با طبیعت است.

مهدی زارع خورمیزی، یک کارشناس حیات وحش در یزد طی گفت وگویی با خبرنگار فارس از این استان، با اشاره به این که اکنون نه تنها فصل زادآوری حیات وحش است بلکه فصل رویش گیاهان و طبیعت نیز است، اظهار کرد: یکی از معضلات اصلی فصل زادآوری طبیعت، بوته کنی و چیدن گیاهان وحش است و برخی افراد در فصل بهار با چیدن سبزی های کوهی، گیاهان دارویی، ریواس و گونه های گیاهی می توانند مشکلاتی را برای حیات وحش از جمله برهم زدن آرامش حیوانات در فصل زادآوری ایجاد کنند.

وی افزود: افراد ممکن است با دیدن نوزاد حیات وحش  در مناطق طبیعی سعی کنند به آن ها دست بزنند یا آن ها را جابه جا کنند و همراه خود ببرند، اما این اقدامات چه به قصد سودجویی و تجارت و چه به قصد گرفتن عکس یادگاری یا از سر کنجکاو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرفتن بوی انسان نوزادان حیات وحش را تلف می کند/دست زدن ممنوع

گرفتن بوی انسان نوزادان حیات وحش را تلف می کند/دست زدن ممنوع