مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-14اقتصادي

ایجاد نخستین «سایت الگویی گیاهان دارویی» برای زنان روستایی قزوین


مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ایجاد نخستین سایت الگویی و ترویجی گیاهان دارویی در سطح نیم هکتار خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی ساریخانی با اعلام این مطلب افزود: این سایت در راستای طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی در مرکز کوهین روستای بشر شهرستان قزوین ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان با روش کشت، مزایای تولید و خواص گل گاو زبان آشنا شدند و حقیقت مدرس این سایت از محققین مرکز تحقیقات به بیان مطالبی در رابطه با گیاه گل گاوزبان پرداخت.

به گفته ساریخانی، طرح توانمند سازی زنان روستایی و عشایری بر اساس زنجیره ارزش گیاهان دارویی موضوع موافقتنامه مشترک معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری است.

این مسؤول تشریح کرد: طرح توانمندسازی با هدف افزایش تولید، فرآوری و بهره مندی از مزایای گیاهان دارویی در عرصه های زراعی و منابع طبیعی در نظر دارد گیاهانی را که سازگار با اقلیم و شرایط هر منطقه باشند را انتخاب،کشت و احیاء کند.

گفتنی است ایجاد این سایت و بذر مورد نیاز از محل اعتبارات طرح توسط واحد زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی تامین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد نخستین «سایت الگویی گیاهان دارویی» برای زنان روستایی قزوین

ایجاد نخستین «سایت الگویی گیاهان دارویی» برای زنان روستایی قزوین