مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 13:022022-04-14فرهنگي

مرمت آثار تاریخی و باستانی؛ هنری ظریف و کاری عاشقانه برای معماران شرقی


سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان گفت: کشورهای باستانی و قدیمی مانند ایران و ازبکستان دارای آثار و یادگارهای ارزشمندی از گذشته هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، حمید نیرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در  جمهوری ازبکستان گفت: کشورهای باستانی و قدیمی مانند ایران و ازبکستان دارای آثار و یادگارهای ارزشمندی از گذشته هستند که شاهکار بزرگان و نخبگان آن سرزمین هاست.

وی افزود: این آثار که شامل  بناهای تاریخی با معماری منحصر به فرد خود، نسخ  خطی شامل اسناد و کتاب های علمی، تاریخی و ادبی، دینی و دیوان شعرا و همچنین لوازم زندگی و ابزارآلات سیر پیشرفت زندگی بشر در رشته های گوناگون هستند که در مکان هایی مانند موزه ها، کتابخانه ها و رصد خانه ها، مراکز پژوهشی و دانشگاهی و حتی خانه ها و گالری های شخصی افراد نگهداری می شوند یا اینکه به صورت آثار معماری زیبا همراه با نقش و نگارهای چشم نواز در سطح شهرها و روستاها پراکنده اند.

این آثار مانند هر آفریده دیگری بر اثر گذر زمان دچار فرسایش شده و نیازمند مرمت، بهسازی و گاه بازسازی هستند، روشن است که علیرغم کار ظریف، سخت و پرهزینه مرمت این آثار، حفظ آنها برای آیندگان ضروری و یک وظیفه ملی و جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت آثار تاریخی و باستانی؛ هنری ظریف و کاری عاشقانه برای معماران شرقی

مرمت آثار تاریخی و باستانی؛ هنری ظریف و کاری عاشقانه برای معماران شرقی