مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 فروردین 1401 ساعت 13:072022-04-14اجتماعي

هشدار درباره تخریب تالاب قره قشلاق


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بناب چرای دام را از عوامل مهم تخریب تالاب قره قشلاق عنوان کرد و گفت: صدمات چرای دام در این منطقه جبران ناپذیر است و به همین منظور درخواست می شود دستور ورود به این موضوع به ادارات منابع طبیعی ابلاغ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بناب، صیاد لطفی امروز در نشست کمیته محلی مدیریت زیست بومی تالاب قره قشلاق بناب اظهار کرد: بررسی های انجام شده در حوزه محیط زیست نشان می دهد غالب مشکلات تالاب های ایران در پنج مورد مهم خلاصه شده است که مهم ترین آن محدودیت شدید منابع آبی است.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه و خشک شدن تالاب های اقماری پیش بینی می شود درصورت احیاء نشدن دریاچه ارومیه و تالاب ها آسیب های جدی ساکنان اطراف دریاچه ارومیه را تهدید کند و تنها راه عبور از این وضعیت خطرناک همکاری جدی تمام ذینفعان اعم از مسئولان و مردم خواهد بود.

  رییس اداره حفاظت محیط زیست بناب با اشاره به منابع تأمین آبی تالاب قره قشلاق از محل زرینه رود افزود: در حال حاضر 64 میلیون مترمکعب از نیاز آبی برآورد شده که 48 میلیون مترمکعب از آن به واسطه زرینه رود بوده و 16 میلیون مترمکعب دیگر آن از اطراف تالاب است؛ این در حالی است که بخش قابل توجهی از سهم دریافتی آب زرینه رود اکنون به دریاچه ارومیه اختصاص داده شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار درباره تخریب تالاب قره قشلاق

هشدار درباره تخریب تالاب قره قشلاق