مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 07:322022-04-15اقتصادي

وسعت دریاچه ارومیه یک هزار کیلومتر مربع کاهش یافت


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه اکنون به 2 هزار و 489 کیلومتر مربع رسیده است، گفت: وسعت دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مجید دستگاهی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه تراز دریاچه ارومیه نیز فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 سانتی متر کاهش یافته است، افزود: در هفته جاری، تراز نگین آبی آذربایجان به یک هزار و 270 متر و 77 سانتی متر رسید در حالیکه طی مدت مشابه سال گذشته یک هزار و 271 متر و 43 سانتی متر بود.

وی تراز اکولوژیک دریاچه ارومیه را یک هزار و 274 متر و 10 سانتی متر اعلام و اضافه کرد: اکنون ارتفاع این دریاچه نسبت به بیشترین تراز ثبت شده برای آن که در سال 1374 رخ داده بیش از 7.

7 متر کاهش یافته است.

دستگاهی در بیان آمار مربوط به حجم آب دریاچه ارومیه نیز گفت: میزان حجم آب دریاچه ارومیه به 3.

11 میلیارد متر مکعب رسیده که نسبت به سال گذشته حدود 2.

18 میلیارد متر مکعب کاهش دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، کاهش بارش ها طی 2 سال اخیر به ویژه بارش برف در سال گذشته، عاملی بر کاهش تراز دریاچه ارومیه به شمار می رود.

دولت سیزدهم تاکید ویژه ای به اتمام طرح های انتقال آب به دریاچه ارومیه دارد که با اجرای طرح های انتقال آب حوضه به حوضه، احتمال افزایش تراز دریاچه در ماه های آت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وسعت دریاچه ارومیه یک هزار کیلومتر مربع کاهش یافت

وسعت دریاچه ارومیه یک هزار کیلومتر مربع کاهش یافت