مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 08:472022-04-15سياسي

زنان آزاردیده با روایت تجربه خود «بدهکار» می شوند!


فارغ از حواشی ای که پس از انتشار بیانیه «زنان دست اندرکار سینما در اعتراض به خشونت علیه زنان در این عرصه» پیش آمد، تجربه آزار و خشونت برای زنان در محیط های اجتماعی نظیر محیط کار و حتی محیط تحصیلی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، م از سالهای ابتدایی دانشجویی و زمانی که شاید 18 یا 19 سالش بوده می گوید که دوست داشته دستش در جیب خودش باشد و به دنبال کاری پاره وقت می گشته است: تصور مردم این است تنها زنانی که قدری پوشش آزادتری دارند با آزار و اذیت از سوی مردان مواجه می شوند و این در حالی است که من محجبه ام و بارها تجربه خشونت و آزارهای کلامی و رفتاری از سوی مردان را در محیط های اجتماعی داشته ام.

خاطرم هست که وقتی برای استخدام به یک شرکت بیمه رفتم، صاحب شرکت به قدری مصاحبه کاری را به بهانه های مختلف کِش داد تا تمام ارباب رجوع ها بروند و زمانی مرا برای مصاحبه به اتاقش صدا زد که جز من و او کسی در شرکت نمانده بود و گرچه خشونت را به طور فیزیکی اعمال نکرد اما از همان ابتدای صحبت، کلامش آزارم می داد.

داخل برگه مشخصات نوشته بودم مجرد هستم و حتی شناسنامه ام را هم ارائه داده بودم اما باز از من پرسید مطمئنی مجردی؟ .

پاسخ دادم بله و او در ادامه با لحنی که هر لحظه احساس ناامنی را برایم بیشتر می کرد گفت یعنی نامزد هم نداری؟ یا در رابطه عاطفی نیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنان آزاردیده با روایت تجربه خود «بدهکار» می شوند!

زنان آزاردیده با روایت تجربه خود «بدهکار» می شوند!