مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 09:072022-04-15اجتماعي

مهمترین علل معلولیت ایرانیان


طبق اعلام ریاست سازمان مدیریت بحران کشور، سالانه در جاده های کشور حدود 17 هزار نفر کشته و 250 هزار نفر دچار آسیب می شوند که حداقل 10 درصد آنها برابر با 25 هزار نفر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سالانه هزاران ایرانی به خاطر تصادفات دچار معلولیت می شوند و تصادف گوی سبقت را از سایر عوامل معلولیت در ایران ربوده است.

طبق اعلام سازمان بهزیستی کشور، تصادفات رانندگی مشکلی اجتماعی هستند و متاسفانه کشور ما از نظر تعداد تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در رتبه بالایی قرار دارد.

حوادث رانندگی یکی از علل مهم معلولیت به ویژه آسیب های نخاعی است.

طبق گزارشات سازمان بهزیستی کشور، سالانه به طور متوسط حدود 2500 نفر در کشور دچار آسیب نخاعی می شوند که بیش از 50 درصد آنها ناشی از حوادث جاده ای است.

ارقام نجومی تحمیلی حوادث به خانواده ها برآوردها نشان می دهد که فقط هزینه های مراقبت، اقلام تجهیزات بهداشتی و توانبخشی، مناسب سازی منزل و معیشت برای هر فردی که در اثر حادثه یا تصادف دچار آسیب های نخاعی یا جسمی می شود حداقل ماهانه 4 میلیون و 500 هزار تومان است.

به طور متوسط سالیانه حدود 2500 نفر از افراد در کشور دچار آسیب نخاعی می شوند که بیش از 50 درصد آنها ناشی از حوادث جاده ای است و مجموع حمایت های سازمان برای یک فرد دارای آسیب نخاعی بسته به شدت آسیب و بعد خا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهمترین علل معلولیت ایرانیان

مهمترین علل معلولیت ایرانیان