مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 10:372022-04-15اجتماعي

جلوگیری از تولد 16 نوزاد معلول در کردستان


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان گفت:3هزار و 772 کردستانی از خدمات مشاوره ژنتیک بهزیستی کردستان بهره مند شدند که سبب جلوگیری از تولد 16نوزاد معلول در استان شده است.

- ناصر کریمیان معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: کردستان6 مرکز مشاوره ژنتیک شامل یک مرکز دولتی و 5 مرکز غیردولتی دارد.

به گفته وی، مهم ترین رسالت این مراکز، انجام مشاوره ژنتیک بمنظور پیشگیری از تولد نوزاد معلول در جامعه هدف بهزیستی و خانواده های بی بضاعت است تا از خطر تکرار معلولیت های جدید با توجه به  آزمایشات ژنتیک جلوگیری شود.

کریمیان افزود: بهترین زمان برای انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج است، لذا خانواده های دارای افراد معلولیت می توانند با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان ها راهنمایی های لازمه و مکفی را کسب نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1400 بیش از 3 هزار و 770 نفر از مددجویان زیرپوشش بهزیستی کردستان و خانواده های بی بضاعت از خدمات مشاوره و آزمایش ژنتیک بهره مند شدند که این معاونت در راستای رسالت خطیر خویش، علاوه بر یارانه ویزیت در انجام آزمایشات بیوشیمایی و ژنتیکی به افراد مشمول طرح مساعدت می نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از تولد 16 نوزاد معلول در کردستان

جلوگیری از تولد 16 نوزاد معلول در کردستان