مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 11:072022-04-15اقتصادي

پیشنهاد واردات خودرو در ازای صادرات قطعات خودرو


رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، گفت: در صورت محقق شدن واردات خودرو به ازای صادرات قطعات خودرو سالانه می توان یک میلیارد دلار صادرات قطعات یدکی خودرو داشت.

- محمدرضا نجفی منش در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: در صورتی که مواد اولیه و پول قطعه سازان خودرو تامین شود مشکلی برای تولید یک میلیون و 500 هزار خودرو در سال جاری وجود ندارد.

  وی افزود: خودروسازان بیش از 46 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهکارند که پرداخت 14 هزار میلیارد تومان آن بیش از 120 روز طول کشیده است.

  نجفی منش اظهار داشت: خودروسازان علاوه بر اینکه 46 هزار میلیارد تومان به قطعه ساز بدهی دارد 25 هزار میلیارد تومان نیز به بانک بدهی دارد و همچنین خودروسازان 100 هزار میلیارد تومان زیان انباشته دارند.

  رییس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور در مورد واردات خودرو نیز بیان داشت: واردات خودرو هیچ تاثیری بر کیفیت خودروهای تولید داخل نخواهد داشت و اقشار با سطح درآمد پایین هم از آن منتفع نخواهند شد زیرا این افراد به لحاظ مالی توان خرید خودروهای گران قیمت وارداتی را ندارند اما واردات بر روی قیمت خودروهای گران قیمت تاثیرگذار است و قیمت آن را کاهش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد واردات خودرو در ازای صادرات قطعات خودرو

پیشنهاد واردات خودرو در ازای صادرات قطعات خودرو