مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-15اقتصادي

شناسایی مشاغل مهارتی جدید در حوزه دانش بنیان


توسعه مهارت های فنی و حرفه ای، شناسایی مشاغل جدید مهارتی دانش بنیان و ارائه آموزش های تقاضا محور متناسب با نیاز بازار کار از اهم فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری است.

- غلامحسین حسینی نیا در گفت وگو با ایسنا، از ارائه بیش از 695 هزار نفر دوره آموزش های مهارتی به شاغلین و جوانان جویای کار در سال گذشته خبر داد و گفت: این تعداد آموزش توسط مراکز ثابت دولتی و موسسات آزاد کارآموزی ارائه شده است که بیش از 212 هزار و 750 نفر در مراکز ثابت دولتی به طور رایگان از آموزش های مهارتی بهره مند شده اند.

به گفته وی 11 هزار و 735 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای نیز در 62 رشته آموزشی با 2031 حرفه زیر مجموعه آموزش های مهارتی را طی این مدت ارائه کردند.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ادامه به اقدامات این سازمان در بخش های دولتی و غیر دولتی اشاره کرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای در 6 ماهه دوم سال گذشته در بخش گسترش مشارکت و بخش های دولتی و غیردولتی موفق به اجرای مقدماتی شده است که این اقدامات با هدف استفاده از ظرفیت سازمان های دولتی و غیردولتی برای توسعه و مردمی کردن آموزش های فنی و حرفه ای صورت گرفته است.

وی از جمله اقدامات و دستاوردهای صورت گرفته را، تدوین 147 عنوان استاندارد شایستگی و ارزشیابی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و شرکت ملی گاز ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی مشاغل مهارتی جدید در حوزه دانش بنیان

شناسایی مشاغل مهارتی جدید در حوزه دانش بنیان