مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 11:322022-04-15بين الملل

سناتور آمریکایی: امنیت تایوان، تأثیر جهانی دارد


سرپرست هیأت آمریکایی که به تایوان سفر کرده در دیدار با رییس جمهور این کشور، ضمن تکرار حمایت واشنگتن از تایپه، امنیت این جزیره را با اهمیت جهانی توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، هیأت آمریکایی که شب گذشته بدون توجه به هشدار چین به تایوان سفر کرده بود، امروز (جمعه) با تسای اینگ ون رییس جمهور این کشور دیدار کرد.

باب منندز سناتور آمریکایی و سرپرست هیأت فراحزبی این کشور در دیدار با تسای گفت تایوان کشوری با اهمیت جهانی است و امنیت آن پیامدهایی برای تمام جهان دارد.

به نوشته خبرگزاری رویترز ، منندز در این نشست اظهار داشت: با توجه به اینکه تایوان 90 درصد از محصولات نیمه هادی پیشرفته جهان را تولید می کند، کشوری با اهمیت، پیامد و تأثیر جهانی است و بنابراین باید درک کرد که امنیت تایوان تأثیر جهانی دارد .

وی با بیان اینکه دولت چین از سفر هیأت آمریکایی به تایوان بسیار ناراضی است، اما تاکید کرد که چنین مسئله ای واشنگتن را از حمایت از تایوان منصرف نمی کند.

این هیأت که شامگاه پنجشنبه از استرالیا برای یک سفر دو روزه اعلام نشده به تایوان وارد شد، با جوزف وو وزیر امور خارجه و چیو کو چنگ وزیر دفاع این کشور دیدار خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتور آمریکایی: امنیت تایوان، تأثیر جهانی دارد

سناتور آمریکایی: امنیت تایوان، تأثیر جهانی دارد