مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 12:172022-04-15اقتصادي

کرکره بازار مسکن، نیمه باز است


رکود کماکان بر بازار مسکن حکفرماست اما واسطه های ملکی می گویند امتناع مالکان از فروش مسکن تا کشف قیمتهای جدید از یک طرف و پایین بودن توان طرف تقاضا از سوی دیگر، - فضای سردرگمی را در بازار مسکن ایجاد کرده است.

این تغییر رویکرد بعضی فروشندگان، پس از رشد 6 درصدی قیمت مسکن در اسفندماه اتفاق افتاده ولی عمده کارشناسان برای سال جاری افزایش کمتر از تورم عمومی را برای این حوزه پیش بینی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امتناع مالکان از فروش مسکن تا کشف قیمت های جدید از یک طرف و پایین بودن توان طرف تقاضا از سوی دیگر، فضای سردرگمی را در بازار مسکن ایجاد کرده است.

به دنبال رشد 6 درصدی قیمت مسکن شهر تهران در اسفندماه که بنا به گفته فعالان بازار از عواملی همچون انتظارات تورمی قبل از عید، رشد 40 تا 50 درصد قیمت نهاده های ساختمانی، تورم عمومی، افزایش 57 درصدی نرخ دستمزد، طولانی شدن فرآیند مذاکرات وین، رکود ساخت و ساز و کم رمق بودن پروژه های دولتی نشأت می گیرد آینده بازار در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

واسطه های ملکی می گویند که در هفته های اخیر رفتار طرف عرضه تغییر کرده و به رویکرد امتناع از فروش یا افزایش نرخهای پیشنهادی روی آورده است.

در سوی مقابل، طرف تقاضا مقداری نسبت به خرید ترغیب شده اما توان ورود به بازار را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرکره بازار مسکن، نیمه باز است

کرکره بازار مسکن، نیمه باز است