مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 18:172022-04-15فرهنگي

تمجید از فرهنگ و موسیقی ایران در کرواسی


یک شبکه تلویزیونی در کرواسی پنجشنبه شب گزارش برگزاری کنسرت «چنین گفت زرتشت» توسط ارکستر فیلارمونیک زاگرب را که برای اولین بار در خارج از ایران و با همخوانی 80 نوازنده کروات به زبان فارسی و به رهبری علی رهبری برگزار شد، - یک شبکه تلویزیونی در کرواسی پنجشنبه شب گزارش برگزاری کنسرت چنین گفت زرتشت توسط ارکستر فیلارمونیک زاگرب را که برای اولین بار در خارج از ایران و با همخوانی 80 نوازنده کروات به زبان فارسی و به رهبری علی رهبری برگزار شد، پخش کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کنسرت 13 اسفندماه (4 مارس) و همزمان با سی امین سالگرد آغاز روابط دیپلماتیک ایران و کرواسی و صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس فیلارمونیک زاگرب به سرپرستی علی رهبری (آهنگساز و رهبر ارکستر) و خوانندگی رضا فکری در تالار بزرگ لیسینسکی زاگرب برگزار شد.

در این برنامه که از شبکه HRT3 کرواسی پخش شد علی رهبری به تبیین نسبت موسیقی ایران و جهان به ویژه اروپا پرداخت و همچنین در خصوص فرایند ایده تا اجرای مستند چنین گفت زرتشت و اصالت این اثر 65 دقیقه ای در مقایسه با اثری که ریچارد اشتراوس آهنگساز آلمانی از روی نوشته های نیچه ساخته است، توضیحاتی ارائه داد.

سفیر ایران در زاگرب، سفیر کرواسی در تهران، رضا فکری خواننده اثر، مدیر مجموعه لیسینسکی زاگرب و برخی کارشناسان موسیقی نیز در این برنام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمجید از فرهنگ و موسیقی ایران در کرواسی

تمجید از فرهنگ و موسیقی ایران در کرواسی