مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 فروردین 1401 ساعت 23:472022-04-15پزشكي

آیا ریزگردهای خوزستان شیمیایی اند؟


یک فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر بروز سرطان ها، گفت: با توجه به اینکه بیشتر ریزگردهای با منشاء خارجی از کشور عراق به سمت خوزستان می آیند و این کشور در معرض جنگ بوده و در محیط آن انواع مواد شیمیایی و غیر شیمیایی استفاده شده است بنابراین .

- ایسنا/خوزستان یک فوق تخصص خون و سرطان با اشاره به تاثیر آلودگی هوا بر بروز سرطان ها، گفت: با توجه به اینکه بیشتر ریزگردهای با منشاء خارجی از کشور عراق به سمت خوزستان می آیند و این کشور در معرض جنگ بوده و در محیط آن انواع مواد شیمیایی و غیر شیمیایی استفاده شده است بنابراین اینکه بگوییم حتما این ریزگردها شیمیایی نیستند، حرف غیر معمولی است.

دکتر احمد احمدزاده دیلمی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عوامل موثر در بروز سرطان، اظهار کرد: عوامل زیادی از جمله عوامل ژنتیکی و عوامل محیطی که عوامل ژنتیکی را تحریک می کنند بر بروز سرطان تاثیرگذار هستند؛ عوامل محیطی شامل عوامل مختلفی از جمله سموم مورد استفاده در کشاورزی، کارخانه ها و آلودگی هوا، رژیم غذایی ناسالم مانند فست فودها و چاقی برخی از عوامل موثر در این زمینه هستند.

وی افزود: با توجه به اطلاعات جدید، تاثیر اکثر آلودگی های هوا بر بروز سرطان ها به ویژه برخی از سرطان ها به صورت واضح مشخص شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ریزگردهای خوزستان شیمیایی اند؟

آیا ریزگردهای خوزستان شیمیایی اند؟