مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 فروردین 1401 ساعت 03:522022-04-16اجتماعي

گیاهان بومی تهران دیگر توانایی بقا در پایتخت را ندارند


مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به گونه های مناسب کشت در شهر تهران گفت: برخی گونه های گیاهی که در گذشته بومی تهران محسوب می شدند به دلایل مختلفی دیگر نمی توانند در این شهر زندگی کنند.

- شینا انصاری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به تنوع گونه های گیاهی تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی پایتخت از جمله بارندگی کم، شروع گرمای زودهنگام در فصل بهار طی چند سال اخیر و کمبود منابع آبی برای فضای سبز بهتر است به جای گونه های گیاهی بومی از عبارت گونه های سازگار و بومی استفاده شود چون برخی درختانی که در دهه های گذشته در تهران کاشته شده بودند و رشد مناسبی داشتند و حتی بومی محسوب می شدند، در حال حاضر به دلیل شرایط آب و هوایی فعلی تهران، خشک شده ، آفت زده و بیمار شده اند.

وی افزود: سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در سال های اخیر، به دلایل شرایط مطرح شده تغییراتی در کاشت درختان شهر تهران داده و برای کاشت درختان به مواردی همچون سایه داربودن، گلدهی، مقاومت به کم آبی، آفات و بیماری ها توجه کرده است.

برخی از درختانی که دارای این ویژگی ها هستند شامل چنار، زبان گنجشک، سدروس، افرا، توری، برگ بو، افراشبه چناری، اقاقیا پیوندی، ابریشم ایرانی، زیتون تلخ ، لیلکی، ختمی درختی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیاهان بومی تهران دیگر توانایی بقا در پایتخت را ندارند

گیاهان بومی تهران دیگر توانایی بقا در پایتخت را ندارند